bol.com
Lastminute zomerfit!
30/05/2016

21 juni begint dan eindelijk de zomer! Het lekkere weer komt ons tegemoet en het is tijd om naar het strand te gaan! Maar zijn we daar wel klaar voor? Willen we nog wat extra kilo’s kwijt voordat we ons hijsen in de badkleding? Maar we hebben geen zin om op een streng dieet te gaan? We hebben wat tips voor je zodat je net iets fitter wordt, geen streng dieet hoeft te volgen en je net iets zelfverzekerder in je badkleding op het strand ligt!

Stop met tellen!
We kennen het wel, wanneer je op dieet bent ga je alle calorieën tellen en afwegen of je beter een cracker met kipfilet kan nemen of een rijstwafel met avocado. Want ja die 3 calorieën extra maken écht het verschil.. STOP hiermee! Je zal hier niet alleen gek van worden in je hoofd, maar dit is ook nog eens heel slecht voor je lichaam. Je lichaam bouwt op verschillende voedingsmiddelen en heeft ook vetten nodig. Maak liever een lekkere, vullende salade met verse groente. Voorzie jezelf ’s avonds van een lekker stukje vlees of vis met groente en ga niet langer knagen op een stengel bleekselderij! Vind je het lastig om iedere dag voldoende fruit en groente te eten? Maak dan een lekkere smoothie met 2 soorten groente, fruit en water. 

Desk work-outs
Geen tijd om te sporten? Onzin! Vanachter je bureau kan je ook een heel hoop oefeningen doen. Train bijvoorbeeld je buik spieren door rechtop in je stoel te gaan zitten, je voeten van de grond te houden, benen te strekken en ze langzaam op en neer te bewegen. Zeker weten dat jij jouw buikspieren voelt! Maar naast bureau oefeningen, zijn er een hoop andere manieren waarop je aan wat extra lichaamsbeweging kan komen. Neem bijvoorbeeld eens de fiets i.p.v. de auto of de trap i.p.v. de lift! Ook zijn er een hoop sport attributen en instructie dvd’s te koop waardoor je niet naar de sportschool hoeft en gemakkelijk thuis kan sporten.  

Drink more!
We drinken echt veel te weinig water. Water is niet alleen heel goed voor de spijsvertering, maar geeft je ook energie. Vaak drinken we pas zodra we dorst beginnen te krijgen, dan is het eigenlijk al te laat. Zorg allereerst dat je een flesje water bij de hand hebt welke je voor de ochtend bijvoorbeeld 2 keer leeg hebt moeten drinken. Zo stel je doelen om de nodige vochtinname van 2 liter te behalen. Vind je water niet lekker? Je kan heel eenvoudig water met een smaakje maken. Neem bijvoorbeeld aardbeien en een komkommer, snijd deze in stukjes en voeg dit en wat blaadjes munt toe aan jouw flesje water. Wedden dat jouw water nu een stuk lekkerder is? Ook is het erg goed om groene thee of kruidenthee te drinken. Twee koppen per dag zullen helpen de afvalstoffen in je lichaam af te voeren. 

Het hoeft niet moeilijk te zijn! Ontzeg jezelf niet te veel waardoor je minder snakt naar je oude eetpatroon. Laat de echte dikmakers zoals frituur, snoep, kaas en pasta weg en verklein de porties die je gewend bent. Met deze aanpassingen en de extra lichaamsbeweging zal je gegarandeerd afvallen. Wil vooral niet te snel gaan. De kilo´s zijn er ook niet in 1 week bijgekomen zullen er dus ook niet in 1 week af zijn!

 

Nuvema
Close
4,50% CashCoins
Nu €50 korting op vlucht + hotel bij Expedia!
Code:UNITED50NL
Amazon
visit register